به گزارش مشرق، احمد راستینه درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: رئیسجمهور بر اساس قانون و در مهلت قانونی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کرد. مسعود فیاضی باید طی یک هفته در کمیسیونها و فراکسیونهای مجلس حضور پیدا کند و برنامههای خود را ارائه دهد که امیدوارم برنامههای وی پاسخگوی دغدغههای نمایندگان در حوزه آموزش و پرورش باشد.
وی ادامه داد: توجه و تمرکز بر ارتقاء شأن و جایگاه فرهنگیان یکی از اولویتهای اصلی مجلس است. نمایندگان در حال بررسی لایحه رتبهبندی معلمان هستند و مجلس منتظر است تا برنامههای پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش را به صورت دقیق بررسی کند و ببیند که این برنامهها تا چه حد با بحث ارتقاء جایگاه فرهنگیان در حوزه اجتماعی، معیشتی و مادی تطابق دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز یکی از مباحث بسیار مهم برای مجلس شورای اسلامی است، نمایندگان روی آن بسیار حساس هستند، برایشان بسیار مهم است که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توانمندی لازم برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین را داشته باشد و قطعاً میزان تمرکز «فیاضی» بر سند تحول بنیادین تأثیر زیادی در رأی اعتماد نمایندگان به وی میتواند داشته باشد.
راستینه تصریح کرد: همچنین برنامههای تحولی وزیر آموزش و پرورش در بحث ارتقاء نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش برای نمایندگان بسیار حائز اهمیت است. ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهمترین مرکز تربیت معلم، یکی از دغدغههای اصلی نمایندگان مجلس است و باید ببینیم که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامههایی در این زمینه دارد.
وی تأکید کرد: متاسفانه وضعیت برخی از نیروهای آموزش و پرورش چون نیروهای قراردادی و خرید خدمت آموزشی مطلوب نیست. همچنین برای جبران کسری نیروی آموزش و پرورش، شاهد بهکارگیری نیروهای بازنشسته هستیم. انتظار ما از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این است که برنامههایی در این زمینه و جهت رفع این مشکل هم داشته باشد.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: «فیاضی» تاکنون دورههای مسئولیتی بسیار زیاد و متفاوتی را طی کرده، بخش زیادی از فعالیتهای وی در حوزههای پژوهشی بوده و بسیار موفق عمل کرده است. البته درباره اینکه آیا مجلس به وی رأی اعتماد میدهد یا خیر، نمیتوان از الان چیزی را پیشبینی کرد و این کار بسیار زود است.
راستینه اظهار کرد: ما باید در وهله اول برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را دقیقتر بررسی کنیم و پس از بررسی برنامههایش میتوانیم اظهارنظر دقیقتری درباره جو کلی مجلس نسبت به وی داشته باشیم.